על המרכיב הסודי

שלום. קוראים לי אולגה טוכשר, נעים מאוד וברוכים הבאים למרכיב הסודי המחודש. תודה שבאתם לבקר!

אני מניחה שאי אפשר בלי קצת היסטוריה. תמיד אהבתי אוכל, אבל רק בסביבות גיל 35 עברתי מהצד של “בעיקר אוהבת לאכול” לצד של “אוהבת גם להאכיל”. זה אומר שנכנסתי למטבח והתחלתי מאפס בגיל יחסית מבוגר, וזה אומר שאף פעם לא מאוחר להתחיל. ההתחלה לא הייתה פשוטה, וההתקדמות הייתה הדרגתית: למדתי מהאינטרנט, מבלוגי בישול שכולכם בטוח מכירים. למדתי לא מעט גם מספרי בישול שאני כל כך אוהבת ומאנשים שפגשתי בדרכי. תמיד אהבתי לצלם, וחשבתי שיהיה מגניב לתעד את ההרפתקאות שלי במטבח ולכתוב בלוג אוכל. ככה נולד המרכיב הסודי. מתוך האהבה לאיש, לאוכל, לצילום, ומתוך הרצון להחזיר טובה למרחב האינטרנטי ממנו שאבתי כל כך הרבה ידע והשראה. בשלב כלשהו של האבולוציה האישית הזאת הרגשתי צורך להתמקצע. האהבה למתוקים הכריעה, וסיימתי קורס קונדיטוריה. ותאמינו או לא, אבל התואר “קונדיטורית מוסמכת” יקר לי הרבה יותר משני התארים האקדמאיים שאני מחזיקה.

 

המרכיב הסודי נולד בספטמבר 2012, ואם הוא היה ילד, השנה הוא היה עולה לכיתה א’. מרגש ברמות! בניגוד לילד, שמקבל 50% גנים של אמא ו-50% גנים של אבא, המרכיב הסודי הוא 100% אני. וזה הופך אותו לאפילו עוד יותר אהוב. התחלתי לכתוב את הבלוג לפני 6 שנים בעיצומו של תהליך אישי מורכב, בתור תרפיה וריפוי בעיסוק, ובחלומות הפרועים ביותר שלי לא חלמתי שהוא יהפוך להיות מה שהוא היום: בייבי אהוב, בית וירטואלי, כרטיס ביקור, תיק עבודות, עסק, ופרויקט חיי ממש. הוא גם ספר מתכונים אישי וקצת יומן מסע. תקשיבו, הוא מערכת היחסים הארוכה והמחויבת ביותר שהייתה לי עד כה 🙂

המרכיב הסודי משקף כל דבר שקרה וקורה לי בחיים: כשאני שמחה ומלאת אנרגיה, אני מעלה הרבה מתכונים ומצחיקה (בעיקר את עצמי) בפוסטים. כשאני עצובה, אני עניינית ויורדת טיפה מתחת לרדאר. אבל תמיד חוזרת, כי לחזור לכאן זה לחזור לעצמי.
בזכות הבלוג לפני כשנה קיבלתי את אחת ההחלטות החשובות והמפחידות ביותר בחיי: עזבתי את העבודה הנוחה בה עבדתי 16 שנים כשכירה, והפכתי לעצמאית שעושה את מה שהיא הכי אוהבת – משחקת עם אוכל. אני מפתחת מתכונים עבור חברות מסחריות, מצלמת אוכל ואנשים שמכינים אותו, מכינה קינוחים טבעוניים בהזמנה, מעבירה סדנאות קינוחים טבעוניים, כותבת ועורכת תוכן קולינרי עבור אתרים ומגזינים, מצטלמת לסרטוני טייסטי. וכאילו זה לא היה מספיק, השנה אף הצטלמתי לתכנית בישול של בלוגרים הנקראת “מתכון מנצח”, אותה אפשר לראות בסלקום TV ובערוץ 10. בתכנית הזו אני מכינה אוכל טבעוני מהמם.

כן, לפני יותר משנה, יחד איתי המרכיב הסודי הפך להיות טבעוני. אני מאמינה שטבעונות בריאה וטובה לי ולסביבה. יחד עם זאת, אני מכבדת בחירות אישיות של כל אחד ומאמינה ששינוי מגיע אך ורק מתוך הרצון הפנימי, ואף פעם לא מתוך כפייה. מעניין ואירוני שהתחלתי להכין קינוחים טבעוניים לבלוג הרבה לפני שחשבתי לשנות את הרגלי התזונה שלי. בעיקר מתוך האתגר שבדבר. רבים חושבים שאוכל טבעוני בכלל, וקינוחים בפרט, לא יכולים להיות טעימים, ובד”כ גם נראים לא משהו. כל מתכון חדש שאני מעלה כאן נועד להפריך את הדעה המיושנת והמיותרת הזו. אתם תמצאו באתר בעיקר מתכונים פשוטים להכנה שמניבים תוצאות טעימות ואסתטיות. אני מאמינה שאוכל צריך להיות יפה באותה מידה שהוא חייב להיות טעים. אני משתדלת לפרסם מתכונים מאוזנים ובריאים ככל הניתן. יחד עם זאת, אני קונדיטורית, והקינוחים שלי, גם השפויים שביניהם, עדיין יהיו מתוקים ומושחתים. כשהפכתי לטבעונית, ויתרתי על המון מוצרים וחומרי גלם. אף אחד לא יגרום לי לוותר על השוקולד המריר והסוכר 🙂

אחרי 6 שנים שהבלוג פעל ללא שינוי, הרגשתי שמגיע לו להשתנות ולהשתדרג. הגרסה המחודשת שאתם רואים כאן הרבה יותר תואמת את החזון שלי. האתר נקי, מרווח, מסודר, ידידותי ונוח לשימוש. הוא כולו טבעוני, למעט קטגוריה אחת שנקראת “מתכונים ישנים שטרם טובענו”. המרכיב הסודי הישן כלל מעל 300 מתכונים. אני נפרדתי מיותר מחצי מהם במטרה לטבען את האתר החדש. עשיתי זאת באהבה, אבל בלב מאוד כבד, כי כל פוסט וכל מתכון הוא פיסת היסטוריה אישית, ויש לו ערך סנטימנטלי אדיר עבורי. המתכונים הלא טבעוניים שעדיין קיימים באתר נשארו אך ורק מתוך הכוונה שלי לטבען אותם. לאט לאט הם ייעלמו, ובמקומם תמצאו מתכונים חדשים. חשוב לי להדגיש שהמרכיב הסודי לא מיועד אך ורק לטבעונים. כל אדם שמחפש מתכונים טעימים ופשוטים להכנה ימצא כאן מענה ראוי. אם אתם שומרים כשרות ומחפשים מתכוני פרווה, אם יש לכם רגישות למזונות מסוימים, אם אתם רוצים לנסות להיות צמחוניים או טבעוניים, או סתם בא לכם להפתיע בני משפחה או חברים טבעוניים – בואו! אחד הדברים שאני הכי אוהבת לשמוע ואכן שומעת הרבה מאוד זה “בחיים לא הייתי אומר/ת שזה טבעוני”. אלה הם המתכונים שלי.

כמו שכבר הבנתם, האתר הזה הוא הבית שלי, מקום שאני מאוד אוהבת ומטפחת. הוא פתוח לכולם, ללא יוצא מן הכלל, ולגמרי בחינם. אני מזמינה אתכם להסתובב, לקרוא ולהגיב, להכין את המתכונים שלי ולשתף אותי בתוצאות. ויש לי רק בקשה אחת לבקש בתמורה – תהיו טובים! ותבואו שוב – טעים וכיף כאן 🙂

ולסיכום כמה תודות

לאמא שלי שעד היום היא מעריצה מספר אחד וגם המבקרת הקשוחה ביותר. לאח שלי שפשוט יש לי אותו ואני מתה עליו. לחברים האהובים שלי, רינת, ירון ודליה, שתמיד נמצאים לצידי, וגורמים לי לרצות להיות הגרסה הטובה יותר של עצמי. לרחלי קרוט המוכשרת שהיא סוג של מגדלור, ושבזכות הליווי והתמיכה הנפשית שלה הבלוג הקטן שלי הפך להיות האתר המהמם זה, ואני הגעתי לאן שהגעתי. לבלוגרים ישראלים רבים שבזכותם למדתי לבשל ולאפות ושהיו לי השראה, דוגמה ומופת. למאיה ינוב, מעצבת גרפית, שאחראית על הלוגו והבאנר הנפלאים. לאורי צ’צ’יק, המתכנת התותח בעל הסבלנות הבלתי נגמרת וחן אינסופי, שליווה אותי בתהליך בניית האתר החדש, ושבלעדיו הייתי מתה, ואחר כך מתה שוב ושוב. לנמרוד סונדרס וגל בן זאב שצילמו אותי והצליחו לתפוס את ה”אני” שלי.

ותודה ענקית נפרדת מקרב הלב מגיעה לכם, הקוראים והעוקבים שלי. אתם, שבאים ומחליטים לחזור שוב, מגיבים לי כאן וברשתות החברתיות, מפרגנים בלי סוף, מכינים את המתכונים ושולחים לי את התמונות של מה שיצא, שואלים שאלות, מעירים הערות, מבקשים בקשות – אתם דוחפים אותי קדימה, נותנים לי השראה ורוח גבית, מעלים את המוטיבציה והחשק ליצור. בלעדיכם המרכיב הסודי היה סתם אוסף של תוכן, ולא בית מלא באורחים שאני כל כך אוהבת. תודה!

94 תגובות

  1. בהצלחה אולגה, נראה שהבלוג שלך התפתח לדבר מצוין ויפה לאללה!
    תמשיכי ותצליחי. מי כמוני יודע כמה זה קשה..

    אביעד.
    ANDIAMO, AVIAD A LA CARTE

    1. הי אביעד, תודה רבה! לקבל את המחמאה ממך זה נעים כפליים – אני עוקבת אחרי הבלוג שלך כבר הרבה זמן. האוכל שאתה מכין והצילומים – פשוט יצירות אומנות!

  2. בנוסף לזה שאת כניראה מבשלת מאוד טעים את גם כותבת בצורה מאוד חוייתית ויצירתית!

  3. פעם ראשונה שקריאת מתכון גורמת לי לרצות להכיר את הכותב!
    את מקסימה- ואני הולכת לנסות הרבה מתכונים חדשים בזכותך! תודה!!!

  4. היום בישלתי לשבת את העוף והפרות יבשים ואפילו שעוד לא מוכן אני כבר מתענג על הריחות והמראות… על דעתי הוספתי קצת ויסקי סינגל מאלט וקצת רכז רימונים. מרפרוף קצר, הבלוג שלך מגניב לגמרי ונראה לי שאני אעשה עוד כמה מתכונים שלך. כמו האגסים והרוקפור למשל. בקיצור, תודה רבה על הכל ושבת שלום וחודש טוב. יניב.

  5. יופי של אתר, אוסף מתכונים המתאים לכל מבשל חובב ומקצוען כאחד בליווי תמונות מרהיבות המעוררות את בלוטות הרוק 🙂
    החל מהסופ"ש הקרוב אתחיל להכין חלק מהמתכונים שלך.
    תודה.

  6. הגעתי באקראיות לבלוג שלך ( חיפשתי מתכון לפיקציה ) ופעם ראשונה שאני קוראת בלוג בכלל. התמונות וקלילות המתכונים עושים חשק להתחיל לבשל ולפנק. תודה

  7. בלוג נהדר
    צילומים פנטסטים
    הקינוח טפיוקה הפיל אותי מהכסא.
    (התגובה הזו נכתבת כשאני מונח על הרצפה )
    שיהיה בהצלחה רבה !

  8. הי הגעתי לבלוג במקרה והוא פשוט אדיר! אני מריירת פה על כל התמונות..
    הכל נראה קל להכנה וטעים!!
    אמשיך לעקוב.. תודה!

  9. בלוג יפה ומושקע. יש לי ילדה עם צליאק ורגישות לביצים ועוד ילד טבעוני. צריך וירטואוזיות לבשל להם. נשמח בבית לעוד מתכונים לטבעונים או ללא גלוטן וביצים.

  10. מקסים! הקראתי את מה שכתבת כאן לבעלי והוא אמר : בדיוק כמוך…!
    נראה לי אני הולכת לבלות בבלוג שלך הרבה…:-)
    כל הכבוד ובהצלחה!

  11. אולגה, יש לך בלוג פנטסטי עם מתכונים נפלאים. הדבר היחיד – חבל שאין לך אופציה לחיפוש בתוך האתר… היום למשל חיפשתי את המתכון לפסטרמה תוצרת בית, שזכרתי שהיה פה איפשהו… לקח לי שעה!:-)

    1. הי נטשה, קודם כל – תודה רבה! לגבי החיפוש, אני מודעת לבעיה הזו. לא מצליחה בינתיים להתקין את האופציה, יש איזשהו באג במערכת. מה שכן, את תמיד יכולה לכתוב בגוגל "פסטרמה המרכיב הסודי" ותגיעי ישירות אליי 🙂 תודה על הסבלנות!

  12. היי אולגה, מאוד נהנת מהבלוג שלך! וכמובן לעקוב אחרייך באינסטגרם!:)
    כרגע מנסה לעשות את צעדיי הראשונים בעולם האפייה/צילום.

    אירית.

  13. בהצלחה!יש לי חלום להכין סלמון מעושן. אני אנסה את המתכון שלך , ואחשוב על דרך ביתית פשוטה לתת לו את הטעם המעושן. עדכון בהמשך. נירה

  14. בלוג מקסים! ממש אהבתי את הכתיבה והמתכונים נראים מעולה. הגעתי במקרה כשחיפשתי מתכון לחלה לראש השנה. אפיתי את חלת המייפל שלך וזאת היתה הצלחה אדירה! בעלי טבעוני ואני מגששת. אני מצפה להכין עוד מהמתכונים שלך. בהצלחה לך ותודה על השיתוף!

    1. שירי, תודה רבה! כמה כיף לי לשמוע. התגובה שלך שימחה אותי ממש. ברוכה הבאה לבלוג 🙂

  15. עיצוב יפה, צילומים מעולים ואיכותיים, מתכונים מופלאים וטעימים, הדרכה איכותית ע'י צילומים……רואים שהתחביב/עבודה שלך באה מכל הלב….מכל הלב: בהצלחה ?

  16. כשראיתי את המתכונים שלך פעם ראשונה בפייסבוק, נדלקתי והתחלתי מעט להכין. והכרנו דרך המייל שלא הפסקת לשלוח אלי מתכונים גם אם כל כך עסוקה ומצאת זמן עבור כולנו. תודה לך מהלב את אישה אלוהית והכל טעים כאן להפליא. אהבתי מהלב ואמשיך להכין. תודה לך וחג שמח

  17. פעם ראשונה שאני נתקל בבלוג שלך הגעתי במקרה בחיפוש אחרי מתכון לשטרודל טבעוני.
    ואני חייב לציין שהבלוג שלך נמצא ברמה אחת מעל כל מה שפגשתי כטבעוני. מתכונים שונים, מיוחדים ומאוד יפים לעין. והעיקר נראים ממש טעימים.
    כל הכבוד !!

  18. גיליתי את הבלוג המדהים הזה רק עכשיו, יש כאן כל כך הרבה דברים שבא לי לנסות!
    תודה רבה 🙂

    1. הי אחינעם. ברוכה הבאה ותודה רבה על המילים החמות ? מקווה שתהני מהמתכונים.

  19. הי אולגה , יש לך בלוג מדהים. בתוכן , ביופי , בצבעוניות, בהסברים הברורים. אני נחשפתי אליו בעקבות ביתי שהפכה לטבעונית. אני מנסה כל יום מתכון חדש, בנתיים זה דיי מצליח .שמתי לב שאת אוהבת מתוקים. מאוד אשמח לעוד מתכונים שהם יותר מה שקוראים ארוחה .תודה רבה ובהצלחה

    1. הי דורית, נעים מאוד וברוכה הבאה לבלוג. תודה רבה על התגובה המפרגנת והסופר נעימה! לאחרונה התחלתי להכניס לבלוג יותר ויותר מתכונים של ארוחות, אז פשוט תישארי בסביבה 🙂

  20. היי אולגה, פעם ראשונה באתר והייתי חייבת להחמיא על הכתיבה היצירתית והנעימה שלך שפשוט כייף לקרוא, הכל יותר ברור, מעניין וחי עם התמונות לפי שלבים (המאוד יפות) וההערות האישיות. את גרמת לי לרצות לנסות הרבה דברים חדשים – אז תודה 🙂

    1. הי שני. נעים מאוד וברוכה הבאה לבלוג! תודה רבה על התגובה שלך, שימחת אותי מאוד 🙂 מקווה שלא רק תרצי, אלא ממש תכיני מתכונים רבים וגם תהני מהם.

  21. אני ממש שמחה שעברת לטבעונות
    עשיתי את המתכון של הפצפוצי אורז ואמאאאא איזה טעים
    גאה בך!

  22. אהבתי מאוד את הטקסט שכתבת, מרגישים שזה מעומק הלב והמתכונים שלך תמיד עושים חשק לחזור 3>

  23. נכנסתי להצביע עבור חברה לקונדיטוריה הטבעונית ופתאום קלטתי אותך ברשימה… כיף לקרוא ולראות את הדרך המרתקת שלך! ואז לגלות של גל בן זאב הצלמת שלך… מה עוד יכול להשתפר?? מאחלת לך מלא מלא בהצלחה!!

  24. היי אולגה, אני מכירה את הבלוג שלך כבר שנה בקירוב
    ופשוט מאוהבת!!
    את מדהימה ומעוררת השראה, תודה רבה לך!!

    1. הי שירה, תודה רבה על הפרגון! מאוד שמחה שאת אוהבת את המתכונים ונהנית מהבלוג ?

  25. מקסים ממש, וכל הכבוד על האומץ.
    רק חבל שהמתכונים הישנים שלך נעלמים לאט לאט, כי די אהבתי אותם. חלק מהבחירה יכול היה להיות לתת לנו לבחור מה מתאים לנו.
    אני מאוד בתוך הטיבעונות כי הבית מתחלק לאלה שבועונים מבחינה וחלק מאילוץ וחלק לא. אז היה נחמד למצוא את כל מה שהיה כולל החדשים.
    תתחדשי בכל אופן.

  26. היי אולגה נתקלתי במתכונים הטבעוניים שלך וניראה מקסים, אני חדשה בתחום ולאט לאט עוברה לטבעונות גם בשביל בריאות, השמח מאוד לבשל מהמתכונים שלך נשמע נהדר וגם טעים.יישרי כוח שמחה לפגוש אותך באתר.שרה

    1. הי שרה, תודה רבה על הפרגון וברוכה הבאה לאתר! מקווה שתמצאי כאן הרבה מתכונים שיעזרו לך במעבר 🙂

השאר תגובה

אל תפספסו! הרשמו לקבלת עדכונים על כל מתכון חדש
בואו לעקוב אחריי בפייסבוק
מתכונים נוספים מומלצים
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 21, 2021
סלט תפוחי אדמה טבעוני זו גרסה של סלט תפוחי אדמה...
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 18, 2021
מרק דלעת ונודלס אסיאתי טבעוני זה מרק טעים, בריא, עשיר,...