יום ראשון, 16 בספטמבר 2012

גרנולה ביתית - ארוחת בוקר של אלופים

יש דברים שפשוט לא כדאי לקנות, מכל הסיבות שבעולם: איכות, מחיר, טעם.. אחד הדברים כאלה זה גרנולה. תתחילו להכין בבית: חומרי גלם זולים משמעותית בהשוואה למוצר מוכן, תהליך הכנה קצר ולא דורש כשרון מיוחד מיומנויות ומה שהכי חשוב – לא צריך להתפשר על האיכות ואפשר להשתמש רק במרכיבים שאוהבים!

אני משתמשת בד"כ בשיבולת שועל (קווקר) עבה, גרעיני דלעת, גרעיני חמניה, חמוציות ושבבי קוקוס. במקום דבש אני הולכת על סילאן או מולסה שפחות מוכרת אבל מומלצת בחום. אפשר לקרוא על המולסה בדף "סודות גלויים". כל מה שאני מכניסה לגרנולה הוא סופר בריא וסופר טעים באופן האובייקטיבי ביותר J
הזוג המתוק


מתחילים בלערבב מולסה ו/או סילאן עם כמה כפות שמן. מהר מאוד התערובת מתחילה לרתוח. 

מכבים את האש וזורקים לתוך המחבת את כל המרכיבים למעט חמוציות שמכניסים רק לקראת הסוף.
מערבבים במרץ על מנת לכסות את כל החומרים היבשים בתערובת של מולסה ושמן שנספגת מאוד מהר. התערובת הסופית לא אמורה להיות רטובה, היא נשארת יבשה יחסית, דביקה ומחליפה את הצבע לחום בהיר. מעבירים אותה לתבנית עם נייר אפייה ומכניסים לתנור שמחומם ל- 90 מעלות. אנחנו רוצים לייבש את הגרנולה ולא לשרוף.

מידי פעם מוציאים את התבנית והופכים את גרנולה ע"מ שתתייבש באופן אחיד. כשרואים שהיא מתחילה להשחים מוסיפים את החמוציות, משאירים בתנור לעוד כ- 5 דקות ומוציאים.

מקררים מעט, מעבירים לקופסה אטומה או אוכלים במקום עם יוגורט ופירות. בתאבון!



אז מה היה לנו?


מצרכים:
500 גר' שיבולת שועל עבה                               חצי כוס שבבי קוקוס
חצי כוס גרעיני דלעת                                         2-3 כפות שמן או
חצי כוס גרעיני חמנייה                                       20 גר' חמאה
חצי כוס חמוציות                                               5-6 כפות מולסה/דבש/סילאן


אופן הכנה:
  1. מחממים מחבת עם 2-3 כפות שמן או כ- 20 גר' חמאה. מוסיפים מולסה/סילאן/דבש, מערבבים ומביאים לרתיחה.
  2. מכסים את האש ומוסיפים לתערובת שיבולת שועל, גרעיני דלעת וחמנייה ושבבי קוקוס. מערבבים טוב-טוב עד שהכל מכוסה בתערובת המתוקה. מתקבלת תערובת יבשה יחסית אך דביקה.
  3. מעבירים את הכל לתבנית מרופדת בנייר אפייה, משטיחים ושולחים לתנור שמחומם ל- 90 מעלות ל-10 דקות – רבע שעה. מידי פעם מערבבים את התערובת ע"מ שתתייבש מכל הצדדים ובאופן אחיד.
  4. כשהתערובת משחימה יפה (תזהרו לא לשרוף) מוסיפים חמוציות, מערבבים שוב ומחזירים לתנור לעוד 5 דקות.
  5. מקררים, מערבבים (התערובת נראית כגוש אחד אבל מתפרקת בקלות) ומעבירים לכלי אטום. אפשר לשמור את הגרנולה עד שבועיים. אם הכלי אטום טוב היא לא אמורה לאבד מפריכותה.
  6. אפשר לאכול עם יוגורט, אפשר להוסיף לסלט, אפשר סתם ככה - עם הכף - מתוך הקופסה – תכלס הכי טעים.



הערות:
  • בתור תוספת לגרנולה אפשר להשתמש בכל דבר שאוהבים: קינמון, פירות יבשים משתלבים מצוין, אגוזים, שקדים וחברים אחרים – נהדר, דגים מלוחים שוקולד צ'יפס – יוצא מן הכלל (להוסיף בסוף כשהתערובת התקררה).
  • אני ממליצה להשתמש במולסה כי היא טעימה ובריאה מאוד, אבל מי שלא מכיר / אוהב יכול להשתמש בכמות זהה של דבש או סילאן.
  • מאוד קשה להרוס את הגרנולה. היא עלולה להישרף אם החום גבוה מדי או אם שוכחים לערבב, אבל אפילו אז היא נשארת טעימה. בדוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה