יום שלישי, 2 באוקטובר 2012

עוגת גזר עם אגוזים וחמוציות


ברשת אפשר למצוא עשרות גירסאות של עוגת גזר. זאת עוגה בחושה יפה וטעימה שכיף להכין. היא מאוד סלחנית ונותנת המון מקום ליצירתיות. אני בעצמי הכנתי כמה וכמה גרסאות של העוגה הזו: רק עם גזר; עם גזר, אגוזים וצימוקים / חמוציות; עם גזר ושוקולד צ'יפס (אם צריך "למכור" אותה לילדים). עכשיו אני מציעה לכם את הגרסה הבריאה ואף דיאטתית שלמרבה הפלא גם מאוד טעימה. קבלו אותה: עוגת גזר עם אגוזים וחמיוציות (ללא סוכר) עם זיגוג על בסיס שמנת חמוצה 9% בלבד (אפשר לוותר על הזיגוג).

      תדמיינו שבמקום השוקולד יש בתמונה חמוציות

ההכנה מאוד פשוטה ודורשת שתי קערות (כשאני לא מצלמת פוסט אני מסתדרת רק עם קערה אחת).
מערבבים קודם את כל המרכיבים הרטובים, מוסיפים את המרכיבים היבשים והמרכיבים הסודיים (תיבול) ומקפלים אותם פנימה (לא מערבבים בעוצמה כי אנחנו לא רוצים שהעוגה תיצא דחוסה), מוסיפים גזר מגורר, אגוזים קצוצים וחמוציות.
עוד ערבוב עדין – ולתנור שחומם מראש ל- 170 מעלות ל- 40-50 דקות, או עד שבבדיקה קיסם יוצא ממרכז העוגה יבש וללא פירורים.
מוציאים מהתנור, מקררים קודם בתוך התבנית ואחרי כ- 15 דקות - על הרשת. אם החלטנו שחיים רק פעם אחת הולכים על הזיגוג, זה הזמן להכין אותו: פשוט מערבבים ביחד שמנת עם רבע כוס סוכר חום – הזיגוג ייצא דליל יחסית, או מקציפים באמצעות מיקסר – הזיגוג ייצא יותר סמיך. הוא גם מתייצב במקרר.
כשהעוגה התקררה, מזליפים את הזיגוג או זורים מעט אבקת סוכר ומגישים. רצוי כל עוד היא חמימה עם איזה כדור גלידה דיאטתית במיוחדי בצד. בתאבון!

 אז מה היה לנו?
לעוגה:
1 כוס קמח רגיל                                                2 כוסות גזר מגורר (כשני גזרים גדולים)
רבע כוס קמח מלא                                            3/4 כוס סוכר חום דביק
5 כפות שמן                                                      כפית אבקת אפייה
5 כפות מיץ תפוזים סחוט                                  כפית קנמון + מעט אגוז מוסקט
5 כפות חלב דל שומן                                         שליש כוס חמוציות ללא סוכר
2 ביצים                                                            שליש כוס אגוזים קצוצים
לזיגוג (אופציונלי):
גביע שמנת חמוצה 9%                                     רבע כוס סוכר חום


אופן הכנה:
  1. מגרדים גזר דק-דק בפומפיה או מעבד מזון.
  2. בקערה טורפים היטב ביצים, סוכר, שמן, מיץ תפוזים וחלב.
  3. מנפים פנימה שני סוגי קמחים, אבקת אפייה, קנמון ואגוז מוסקט ומקפלים בעדינות עד ששתי התערובות מתאחדות (אמורים להישאר גושים קטנים וזה בסדר).
  4. מקפלים פנימה גזר מגורר, אגוזים קצוצים וחמוציות ומעבירים את התערובת לתבנית אינגליש קייק / קוגלהוף משומנת.
  5. אופים בתנור שחומם מראש ל- 170 מעלות כ- 40-50 דקות או עד שקיסם יוצא ממרכז העוגה יבש וללא פירורים.
  6. מכינים את הזיגוג (אופציונלי): טורפים ידנית או באמצעות מיקסר שמנת חמוצה עם סוכר. לפני שימוש שומרים במקרר.
  7. משאירים את העוגה המוכנה להתקרר בתוך התבנית לרבע שעה, שולפים אותה החוצה, מזליפים את הזיגוג או זורים אבקת סוכר ומגישים. אם לא מגישים מיד - שומרים במקרר.

הערות:
  • על-מנת להפוך את העוגה לעוד יותר בריאה ודיאטתית, אפשר להחסיר חלמון אחד (כלומר משתמשים בביצה + לחבון), לשנות את הפרופורציה קמח לבן – קמח מלא לטובת הקמח המלא ולהפחית את כמות הסוכר (לגזר וחמוציות יש מתיקות טבעית).
  • תרגישו חופשי לשנות את הרכב התוספות.
  • אם רוצים גרסת פרווה, תחליפו את החלב בחלב קוקוס ואת הזיגוג באבקת סוכר.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה