יום חמישי, 22 בנובמבר 2012

עוגת גבינה אפויה קלה בכל המובנים

עוגת גבינה דיאטתית. משהו לא מסתדר במשפט הזה, נכון? הרי אפילו בשיר נאמר "אל תאכלי עוגות גבינה, זה לא טוב למשקל". אני הולכת להוכיח שזה לא תמיד נכון. יש מצב לעוגת גבינה דיאטתית. טוב, אולי לא לגמרי דיאטתית, אבל בהחלט קלה מאוד. אין בה סוכר (האבקה מעל ורוטב קרמל לא נחשבים, האסתטיקה דוחה שבת), כמעט ואין בה שומנים. באופן מוזר היא יוצאת מאוד-מאוד טעימה. אפשר לאכול ממנה די הרבה בלי נזק לגזרה. אה, וכבר אמרתי שהיא קלילה להכנה? לא? אז היא קלילה להכנה. ואפילו מאוד.
במקום סוכר משתמשים בתחליף טבעי סטיביה עליו ניתן לקרוא בדף "סודות גלויים". לא רציתי להיתפס כבחורה חולה בראש עם הפרעות אכילה, אז השתמשתי ביוגורט 1,5% וגבינת טבורוג לאפיה 3%. מי שיש לו הרבה על מה לכפר מוזמן להשתמש ב- 0%. אפילו החמוציות שבפנים – ללא סוכר.
אפשר למדוד זמן, הכנת הבלילה לוקחת 5 דקות בהגזמה: מקציפים ביצים עם סטיביה, מוסיפים יוגורט וגבינה ומערבבים באמצעות מיקסר. אם לא בא לכם ללכלך את המיקסר – אפשר גם עם כף.
מוסיפים קורנפלור ומקציפים את התערובת עד שמתקבל מרקם חלק. מוסיפים חמוציות ומערבבים שוב.
עברו 5 דקות? כי אנחנו סיימנו. מעבירים את הבלילה לתבנית משומנת (אם משתמשים כמוני בתבנית סיליקון אפשר לדלג על קטע השימון) ומכניסים לתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות ל- 30-40 דקות או עד שהעוגה משחימה. משאירים אותה להתקרר בתוך התנור, מוציאים והופכים על צלחת הגשה. היא תשקע מעט – זה בסדר. בכל זאת – עוגת גבינה אפויה.
זורים מעל מעט אבקת סוכר ומגישים לצד תה או קפה. בתאבון!

אז מה היה לנו?
מרכיבים:
200 גרם גבינה לאפייה 3%                  3 שקיות סטיביה
200 גרם יוגורט לבן (גביע)                    40 גרם קורנפלור
2 ביצים                                               חופן חמוציות ללא סוכר
 
אופן הכנה:
  1. באמצעות מיקסר או מטרפה ידנית מקציפים ביצים וסטיביה.
  2. מוסיפים יוגורט וגבינה וממשיכים להקציף.
  3. מוסיפים קורנפלור ומקציפים עוד קצת עד שמתקבלת תערובת אחידה וחלקה.
  4. מוסיפים חמוציות, מערבבים ומעבירים את הבלילה לתבנית משומנת.
  5. מכניסים לתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות ל- 30-40 דקות (תלוי בתנור) או עד שהעוגה משחימה.
  6. מקררים בתוך התנור, מוציאים והופכים על צלחת. להגשה זורים אבקת סוכר.
 
הערות:
  • העוגה לא יוצאת יותר מדי גדולה. אם בא לכם יותר ממנה – תכפילו את כמויות המרכיבים.
  • אפשר להשתמש בכל תחליף סוכר אחר או בסוכר עצמו. זה כמובן יהפוך את העוגה לפחות קלה.
  • אפשר להחליף חמוציות בצימוקים או לגמרי לרדת מהקטע של תוספות. העוגה טעימה גם ככה.