רוגלך טבעוניים

מאת
רוגלך טבעוניים
אני לא יודעת אם זו תקופת החגים, או פשוט החיים הפכו להיות יותר דינמיים, אבל לאחרונה אני ממש עסוקה. עסוקה ושמחה שזה המצב. אופה, מצלמת, כותבת, מנהלת עמוד עסקי בפייסבוק וחשבון באינסטגרם, מעבירה סדנאות של קינוחים טבעוניים. אפילו יצא לי להתארח בכמה תכניות טלוויזיה. בקיצור – כיף!
רוגלך טבעוניים
מסדר רוגלך
אבל ככל שיש פחות זמן, כך אני נאלצת להתייעל יותר ויותר, בין השאר בתחום המטבח. אם שמתם לב, לאחרונה אני מעלה בעיקר מתכונים לא מסובכים וממש זריזים, אם זה עוגת ביסקוויטים עם שוקולד ו"גבינה", פנקייקים, בראוניז, גרנולה ביתית או עוגת גבינה בצנצנת. כולם מאוד פופולריים ברשת, מה שאומר שגם אתם עסוקים לא פחות ממני. כולם מוכיחים שגם במינימום זמן ומאמץ עדיין אפשר להכין קינוחים טעימים שנראים ממש טוב.
הרוגלך האלה הם הדובדבן שבקצפת ההוכחות 🙂 קודם כל הם עשויים מארבעה מרכיבים בלבד כולל מלית. טוב, מחמישה, אם תבחרו להמתיק. והם ממש זריזים, במיוחד כשמכינים אותם בחורף, כשבצק פריך לא חייב קירור ממושך. ערבוב חומרים מהיר, רידוד, חיתוך, הנחת מלית, גלגול – והרוגלך שלכם כבר מזהיבים בתנור.
אני השתמשתי בשני סוגי מילוי: ממרח לוטוס וריבת פטל ללא תוספת סוכר. זה מה שהיה לי בבית. אתם יכולים להשתמש בממרחים אחרים, רשמתי לכם רעיונות בהמשך בסעיף ההערות.
רוגלך טבעוניים
הבצק הזה פשוט נהדר: מאוד פריך, עם טעם ממש עדין של קוקוס. יחד עם המליות וקצת אבקת סוכר מתקבלות עוגיות ביס קטנטנות, ממש סוכריות זהובות, שקשה להפסיק לנשנש.
רוגלך טבעוניים
יש משהו נאיבי, עדין ושובה לב במראה של רוגלך: ספירלות הבצק השבלוליות האלה עם עודפי המלית שמציצה מבין השכבות. זיכרון הילדות. מתכון של סבתות. רק מתורגם לטבעונית צחה 🙂 פריכות קראנצ'ית מבחוץ ורכות מתקתקה מבפנים. הרוגלך האלה סופר טעימים וסופר מתאימים למשלוחי מנות – בכל זאת אנחנו בחודש אדר, ועוד מעט פורים.
נתראה בפוסט הבא שהולך להיות חגיגי ומחופש היטב. ובינתיים כמעט חג שמח ובתאבון!

רוגלך טבעוניים

אז מה היה לנו?
מרכיבים ל- 16 יחידות:
מרכיבים לבצק קוקוס פריך:
130 גרם קמח (1 כוס פחות 1 כף)
60 גרם (3.5 כפות) סויה בסגנון גבינה לבנה של תנובה
60 גרם שמן קוקוס קר מוצק
2 כפות אבקת סוכר (אופציונלי)
מלית: ממרח לוטוס / ריבת פטל
הברשה: 2 כפות חלב צמחי + 1 כפית סילאן + 1/2 כפית שמן
הגשה: אבקת סוכר
אופן הכנה:
  1. מחממים את התנור ל- 180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. במעבד מזון או מיקסר עם וו גיטרה מערבבים את כל המרכיבים של הבצק עד שמתקבלים פירורים לחים. מקבצים אותם לעיגול בצק רך ודביק. אל תעבדו את הבצק יותר מדי! מניילנים ומקררים כ- 10 דקות.
  3. מקמחים את משטח העבודה ומרדדים את הבצק המקורר לעיגול דק בקוטר כ- 24 ס"מ.
  4. בעזרת גלגלת פיצה או סכין לא משוננת חותכים את עיגול הבצק ל- 16 משולשים: קודם חותכים לארבעה רבעים, ואחר כך כל רבע – לארבעה משולשים.
  5. בעזרת כפית או פלטה קטנה מורחים כל משולש ב- 1/2 כפית ממרח לוטוס או ריבה.
  6. מגלגלים כל משולש מכיוון הצד הרחב לכיוון הצד הצר. מסדרים את הרוגלך על תבנית האפייה, מברישים ואופים כ- 25 דקות, או עד שהם משחימים.
  7. זורים אבקת סוכר ומגישים.
  8. שומרים בכלי אטום.
הערות:
  • אם רוצים, אפשר לוותר לגמרי על הסוכר במתכון הבצק – המליות די מתוקות, ויש גם את אבקת הסוכר שמעל.
  • כשחם בבית, הבצק עלול להידבק למשטח העבודה – תשתמשו בקמח על-מנת למנוע את זה. בתקופה קרירה כמו עכשיו, הבצק לא נדבק בכלל ומאוד נוח לעבודה.
  • אני חילקתי את העיגול ל- 16 חלקים, כי רציתי לקבל רוגלך ממש קטנים בגודל שני ביסים. אם אתם רוצים אותם גדולים יותר, פשוט תחלקו את עיגול הבצק ל- 8 או 12 משולשים.
  • אם הבצק לא הכי ישר בקצוות, או נסדק טיפה (כי הוא ממש פריך), אל תתרגשו: פשוט תסגרו את הסדקים, והקצוות ממילא נכנסים פנימה ולא רואים אותם.
  • יותר נוח לגלגל את הרוגלך כשמוציאים כל משולש החוצה מתוך עיגול הבצק החתוך – כך הוא נוגעים במשולשים האחרים.
  • טעם הקוקוס מאוד עדין אחרי האפייה, וכמעט ולא מורגש. אם ממש לא אוהבים אותו, אפשר להחליף בכמות זהה של מרגרינה קרה, או שמן קנולה שהיה בלילה במקפיא.
  • אפשר להשתמש במליות לפי הטעם: נסו לגוון עם שוקולד, פרג, ממרח תמרים, חלבה, נוגט, מרציפן וכו'.
הדפסה
30 תגובות
  1. טבעוניסטית 7 חודשים לפני
    הגב

    אלופה!!!!

  2. חן 7 חודשים לפני
    הגב

    נראה אש !! נראה לך שאפשר לעשות אותם גם מקמח סובין?

    • אולגה טוכשר 7 חודשים לפני
      הגב

      הי, תודה רבה! אני לא מכירה את הקמח הזה. אבל בעיקרון לא אמורה להיות בעיה. אולי תצטרכי קצת יותר נוזלים (במקרה שלנו זה סויה)

    • חן 7 חודשים לפני
      הגב

      אוי התבלבלתי התכוונתי לכוסמין 🙂 זה צריך להיות אותה כמות קמח גם? עם טיפה יותר נוזל?

    • אולגה טוכשר 7 חודשים לפני
      הגב

      זהו, הייתה לי תחושה שזאת הכוונה 🙂 אני מציעה שתתחילי בדיוק מהכמויות שכתבתי, ואם הבצק יבש מדי, תוסיפי עוד קצת סויה, אבל ממש ברמה של כפית או שתיים

  3. אנונימי 7 חודשים לפני
    הגב

    היי
    המתכון נראה נהדר!
    אפשר לעבד את הבצק בידיים?
    תודה 🙂

    • אולגה טוכשר 7 חודשים לפני
      הגב

      הי, כן. עדיף אולי להשתמש בסכין, כמו במקרה של בצק פריך רגיל. פשוט בהתחלה זה עלול להיות דביק..

    • אנונימי 7 חודשים לפני
      הגב

      תודה.
      מה הכוונה להשתמש בסכין? באיזה שלב?

    • אולגה טוכשר 7 חודשים לפני
      הגב

      סוג של לחתוך את שמן הקוקוס המוצק פנימה. לערבב את הכל, אבל בעזרת סכין. אם זה מסובך, פשוט תעשי ידנית 🙂

    • אנונימי 7 חודשים לפני
      הגב

      לא מכירה את הטכניקה הזו 🙂
      אנסה ידנית, תודה!

    • אולגה טוכשר 7 חודשים לפני
      הגב

      בכיף ובהצלחה!

  4. אנונימי 7 חודשים לפני
    הגב

    היי אולגה!
    נראה מהמם. אני לא טבעונית, ואין לי "גבינת סויה" בבית, האם יש תחליף למצרך זה? גבינה לבנה רגילה תעשה את העבודה?
    תודה!

    • אולגה טוכשר 7 חודשים לפני
      הגב

      הי, תודה רבה! קודם כל ממליצה בלי קשר להכיר את המוצר, יש אותו בכל סופר. ואם את רוצה בכל זאת להחליף, הייתי הולכת על כמות זהה של גבינת שמנת. בהצלחה! 🙂

  5. אנונימי 7 חודשים לפני
    הגב

    הכנתי. אכן מתכון טעים מאוד והבצק נוח לעבודה. מה שלא הורגש היה הפריכות שלו. יצא בצק פחות פריך ויותר רך. מומלץ פחות ממרחים שנוזלים. עדיפות לממרח חלווה, לוטוס, ריבה (בעדינות כי נוזל).

    • אולגה טוכשר 7 חודשים לפני
      הגב

      הי, שמחה שאהבת! אצלי הרוגלך יצאו ממש פריכים. מקווה שלא ערבבת את הבצק יותר מדי, כי זה עלול לפגוע בפריכות.

  6. אנונימי 7 חודשים לפני
    הגב

    הי אפשר עם קמחים ללא גלוטן?

    • אולגה טוכשר 7 חודשים לפני
      הגב

      הי. אני מניחה שאין בעיה עם זה. יכול להיות שיהיה צורך בקצת יותר או קצת פחות סויה. אני לא עובדת עם קמחים ללא גלוטן ולא בטוחה איך הם מגיבים. שווה לנסות.

  7. אנונימי 7 חודשים לפני
    הגב

    כמה כפות זה 60 גרם שמן קוקוס?

    • אולגה טוכשר 7 חודשים לפני
      הגב

      זה קצת בעייתי, כי שמן קוקוס מוצק לא נמדד בכפות.. אני חוששת שבמצכון הספציפי הזה צריך לשקול. אופציה נוספת היא להמיר את שמן הקוקוס במרגרינה או מחמאה, ואז עם הקוביה זה יותר פשוט

  8. אנונימי 6 חודשים לפני
    הגב

    היי.יופי של מתכון.יש חלופה טבעונית לגבינת סויה?

    • אולגה טוכשר 6 חודשים לפני
      הגב

      הי, תודה רבה! גבינת סויה זה מוצר טבעוני

    • אנונימי 6 חודשים לפני
      הגב

      ברור..אני פשוט לא אוכלת סויה…

    • אולגה טוכשר 6 חודשים לפני
      הגב

      זו קצת בעיה.. אין לי רעיון לתחליף שלא מכיל סויה 🙁

  9. אנונימי 6 חודשים לפני
    הגב

    יש דרך להפוך את המתכון לכשר לפסח? הוא יעבוד עם קמח מצה?

  10. ליאת 3 שבועות לפני
    הגב

    היי אולגה,
    רוצה לנסות את המתכון רק קודם שאלה קטנה – האם ניתן להקפיא את הרוגלך לאחר האפייה?

    • אולגה טוכשר 3 שבועות לפני
      הגב

      הי ליאת, אני לא ניסיתי, אבל לדעתי כן. ויש גם אופציה להקפיא לפני האפיה שהיא נראית לי עדיפה

  11. Viki 2 שבועות לפני
    הגב

    מה אפשר במקום הגבינה?

    • אולגה טוכשר 2 שבועות לפני
      הגב

      מממ, זה בסיס המתכון, אז לא הייתי מחליפה

השאר תגובה

אולי יעניין אותך גם