גוואקמולי – מטבל או ממרח אבוקדו

מאת אולגה טוכשר
נובמבר 28, 2012
גוואקמולי – מטבל או ממרח אבוקדו
עונת אבוקדו בשיאה. עוד דבר ששווה בשבילו לסבול את
החורף. כמה אני אוהבת אבוקדו! איך חייתי בלעדיו כל השנים לפני שעליתי לארץ והכרתי
אותו מקרוב? אבוקדו הוא בעצם פרי ואני מסוגלת לאכול אותו כמו שהוא ללא
כל תוספת, מתוך הקליפה עם כפית. כל דבר שמוסיפים לאבוקדו רק משבח את הטעם העדין
והחמאתי שלו. גוואקמולי שמקורו במקסיקו זה מטבל או ממרח על בסיס אבוקדו שיש לו
הרבה גרסאות שונות. מה שמאחד את כל הגרסאות האלה זה שימוש בחלפניו (פלפל מקסיקני חריף)
וליים. שני המרכיבים האלה הם לא בדיוק המוצרים הנפוצים בסופרמרקט ממוצע, לכן אני הכנתי
גרסת גוואקמולי "כחול-לבן", ציונית וגאה.

השתמשתי בעגבניות שרי שהן פיתוח ישראלי (respect), החלפתי חלפניו בפלפל ירוק וליים בלימון. אני
מודה שלא יצא לי לטעום גוואקמולי מקסיקני מקורי, אבל אני בטוחה שהמנה שלי יכולה
לייצג אותנו בכבוד.

ההכנה מאוד פשוטה: חותכים אבוקדו חצי-חצי לאורך, מוציאים את הגלעין
ובאמצעות כף מרוקנים את התוכן שלו לקערה. כשהפרי בשל זו ממש לא בעייה. מועכים
את החתיכות באמצעות מזלג עד שמתקבלת תערובת עם גושים קטנים. אל תהפכו אותה לפירה
חלק, המרקם הגושי מעניין יותר.

חותכים עגבניות שרי ופלפל חריף לקוביות קטנטנות ומוסיפים לקערה עם
האבוקדו. מוסיפים פטרוזיליה קצוצה, מתבלים במלח ופלפל, מוסיפים מיץ לימון
ומערבבים.
זהו, הגוואקמולי מוכן. אפשר להגיש אותו בתור סלט, או כממרח יחד עם
פרוסת לחם שחור, אבל הכי טעים – בתור מטבל עם דוריטוס או נאצ'וס. בתאבון!

גוואקמולי – מטבל או ממרח אבוקדו

אז מה היה לנו?
מרכיבים:
3 אבוקדו בינוניים בשלים
6-7 עגבניות שרי
1/2 פלפל ירוק חריף
1/2 צרור פטרוזיליה
מיץ מחצי לימון
מלח ופלפל לפי הטעם
אופן הכנה:
  1. חותכים אבוקדו חצי-חצי לאורך, מוציאים את התוכן שלו לקערה באמצעות כף ומועכים עם מזלג עד לקבלת תערובת עם גושים קטנים.
  2. חותכים עגבניות שרי ופלפל חריף לקוביות קטנטנות.
  3. קוצצים פטרוזיליה.
  4. סוחטים מיץ מחצי לימון.
  5. מרכיבים את המנה: מערבבים אבוקדו מעוך עם ירקות חתוכים ופטרוזיליה, מוסיפים מיץ לימון, מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם ומערבבים שוב.
  6. מגישים גוואקמולי בתור סלט, ממרח או מטבל.
הערות:
  • אפשר להוסיף למנה חתיכות בצל אדום, גמבה ושום.
  • אפשר להחליף את הפטרוזיליה בכוסברה.
  • אל תוותרו על פלפל חריף: הוא הופך סלט אבוקדו פשוט ומוכר לגוואקמולי מיוחד ואקזוטי.
  • אל תכינו יותר מדי: לאבוקדו יש נטיה להשחיר, לכן עדיף לא לשמור גוואקמולי מוכן במקרר אלא להכין כמות שמספיקה לפעם אחת.
0/5 (0 Reviews)
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print

תגובה אחת

  1. יאמ!! גוואקומלי זה אחד הרטבים הטעמים שיש. חבל רק שבמסעדות לא יודעים להכין אותו טוב ותמיד זה או חריף מדי. אני מעדיפה עם הגוואקומלי שלי עם פטרוזיליה כי לכוסברה יש טעם מר שלא מתאים לדעתי לטעם של האבוקדו.

השאר תגובה

יכול לעניין אתכם גם:
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 21, 2021
סלט תפוחי אדמה טבעוני זו גרסה של סלט תפוחי אדמה רוסי מפורסם שעשה עלייה לארץ: טעים, ללא גלוטן, משביע, פשוט להכנה והכי מפנק שיש
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 18, 2021
מרק דלעת ונודלס אסיאתי טבעוני זה מרק טעים, בריא, עשיר, משביע ופשוט להכנה, עם ניחוח חופשה בתאילנד, שיחמם לכם את החורף
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 15, 2021
עוגיות טחינה טבעוניות ללא גלוטן וללא תוספת סוכר, מ-3 מרכיבים בלבד, אלה עוגיות טעימות, בריאות ומאוד פשוטות להכנה עם סדקים מקסימים וטעם ממכר
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 28, 2021
תבשיל ירקות וחומוס טבעוני ללא גלוטן זו ארוחה נפלאה שמכינים בסיר אחד בחצי שעה: טעימה, בריאה, פשוטה להכנה, משביעה וסופר מנחמת
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 27, 2021
לביבות בטטה טבעוניות ללא גלוטן: טעימות, רכות ומתקתקות, העשויות מ-3 מרכיבים בלבד ומוגשות עם מטבל עירית חמצמץ מושלם
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 19, 2021
עוגיות שוקולד טבעוניות בלי גלוטן וסוכר מ-3 מרכיבים בלבד אלה עוגיות רכות וטעימות, לא מתוקות מדי וסופר פשוטות להכנה