גוואקמולי – מטבל או ממרח אבוקדו

מאת אולגה טוכשר
נובמבר 28, 2012
גוואקמולי – מטבל או ממרח אבוקדו
עונת אבוקדו בשיאה. עוד דבר ששווה בשבילו לסבול את
החורף. כמה אני אוהבת אבוקדו! איך חייתי בלעדיו כל השנים לפני שעליתי לארץ והכרתי
אותו מקרוב? אבוקדו הוא בעצם פרי ואני מסוגלת לאכול אותו כמו שהוא ללא
כל תוספת, מתוך הקליפה עם כפית. כל דבר שמוסיפים לאבוקדו רק משבח את הטעם העדין
והחמאתי שלו. גוואקמולי שמקורו במקסיקו זה מטבל או ממרח על בסיס אבוקדו שיש לו
הרבה גרסאות שונות. מה שמאחד את כל הגרסאות האלה זה שימוש בחלפניו (פלפל מקסיקני חריף)
וליים. שני המרכיבים האלה הם לא בדיוק המוצרים הנפוצים בסופרמרקט ממוצע, לכן אני הכנתי
גרסת גוואקמולי “כחול-לבן”, ציונית וגאה.

השתמשתי בעגבניות שרי שהן פיתוח ישראלי (respect), החלפתי חלפניו בפלפל ירוק וליים בלימון. אני
מודה שלא יצא לי לטעום גוואקמולי מקסיקני מקורי, אבל אני בטוחה שהמנה שלי יכולה
לייצג אותנו בכבוד.

ההכנה מאוד פשוטה: חותכים אבוקדו חצי-חצי לאורך, מוציאים את הגלעין
ובאמצעות כף מרוקנים את התוכן שלו לקערה. כשהפרי בשל זו ממש לא בעייה. מועכים
את החתיכות באמצעות מזלג עד שמתקבלת תערובת עם גושים קטנים. אל תהפכו אותה לפירה
חלק, המרקם הגושי מעניין יותר.

חותכים עגבניות שרי ופלפל חריף לקוביות קטנטנות ומוסיפים לקערה עם
האבוקדו. מוסיפים פטרוזיליה קצוצה, מתבלים במלח ופלפל, מוסיפים מיץ לימון
ומערבבים.
זהו, הגוואקמולי מוכן. אפשר להגיש אותו בתור סלט, או כממרח יחד עם
פרוסת לחם שחור, אבל הכי טעים – בתור מטבל עם דוריטוס או נאצ’וס. בתאבון!

גוואקמולי – מטבל או ממרח אבוקדו

אז מה היה לנו?
מרכיבים:
3 אבוקדו בינוניים בשלים
6-7 עגבניות שרי
1/2 פלפל ירוק חריף
1/2 צרור פטרוזיליה
מיץ מחצי לימון
מלח ופלפל לפי הטעם
אופן הכנה:
  1. חותכים אבוקדו חצי-חצי לאורך, מוציאים את התוכן שלו לקערה באמצעות כף ומועכים עם מזלג עד לקבלת תערובת עם גושים קטנים.
  2. חותכים עגבניות שרי ופלפל חריף לקוביות קטנטנות.
  3. קוצצים פטרוזיליה.
  4. סוחטים מיץ מחצי לימון.
  5. מרכיבים את המנה: מערבבים אבוקדו מעוך עם ירקות חתוכים ופטרוזיליה, מוסיפים מיץ לימון, מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם ומערבבים שוב.
  6. מגישים גוואקמולי בתור סלט, ממרח או מטבל.
הערות:
  • אפשר להוסיף למנה חתיכות בצל אדום, גמבה ושום.
  • אפשר להחליף את הפטרוזיליה בכוסברה.
  • אל תוותרו על פלפל חריף: הוא הופך סלט אבוקדו פשוט ומוכר לגוואקמולי מיוחד ואקזוטי.
  • אל תכינו יותר מדי: לאבוקדו יש נטיה להשחיר, לכן עדיף לא לשמור גוואקמולי מוכן במקרר אלא להכין כמות שמספיקה לפעם אחת.
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print

תגובה אחת

  1. יאמ!! גוואקומלי זה אחד הרטבים הטעמים שיש. חבל רק שבמסעדות לא יודעים להכין אותו טוב ותמיד זה או חריף מדי. אני מעדיפה עם הגוואקומלי שלי עם פטרוזיליה כי לכוסברה יש טעם מר שלא מתאים לדעתי לטעם של האבוקדו.

השאר תגובה

יכול לעניין אתכם גם:
מאת אולגה טוכשר
יולי 22, 2021
עוגת גבינה אננס טבעונית בכוס זה קינוח קיצי, פירותי, טעים וסופר פשוט להכנה. יש לו מראה יפה ושובב, ותוכלו גם להגיש אותו לאהובים בט"ו באב
מאת אולגה טוכשר
יולי 19, 2021
טופו צרוב עם סלסה זריזה זו ארוחה טעימה, קלילה ובריאה, ללא גלוטן ומלאה בחלבון מהצומח. היא פשוטה להכנה, צבעונית וממש קיצית
מאת אולגה טוכשר
יולי 14, 2021
כנאפה טירמיסו טבעונית זה קינוח הכי טעים והכי פשוט, ללא אפייה, שמשלב את הקריספיות הנפלאה של הכנאפה עם הנימוחות והמתיקות של טירמיסו
מאת אולגה טוכשר
יולי 7, 2021
נקניק שוקולד טבעוני זה קינוח קיצי אולטימטיבי עם טעם נוסטלגי של ילדות: טעים, פשוט להכנה וללא אפייה ועשוי מ-3 מרכיבים בלבד
מאת אולגה טוכשר
יוני 29, 2021
פשטידת ירקות טבעונית מקמח כוסמין זו ארוחה טעימה, בריאה, משביעה ומנחמת, שנראית יפה ומגרה, שמכינים בקלי קלות בתבנית אחת
מאת אולגה טוכשר
יוני 22, 2021
קציצות שעועית טבעוניות ללא גלוטן זה מנה טעימה, בריאה, מזינה ומאוד פשוטה להכנה. אפשר לטגן או לאפות, ויחד עם סלט זה ארוחה שלמה