מלבי מייפל טבעוני מ-3 מרכיבים

מאת אולגה טוכשר
יולי 14, 2020

מלבי מייפל טבעוני מ-3 מרכיבים

במסגרת הכוונה שלי לדלל את מתכוני האוכל בקינוחים טעימים ובריאים ככל הניתן, הכנתי אתמול קינוח קיצי, מגניב והכי זורם שיש. מלבי מייפל טבעוני מ-3 מרכיבים הוא ללא ספק שיאן מבחינת פשטות ההכנה וזמינות חומרי הגלם.

מלבי מייפל טבעוני מ-3 מרכיבים
קינוח מהמם מכל הזוויות

כלומר אני כן יוצאת מנקודת ההנחה שיש לכם בבית סירופ מייפל טבעי. אם לא – נא לתקן את המצב. מייפל הוא אחד מחומרי הגלם שהם חובה בכל מזווה טבעוני. אם נדלקתם על הקינוח אבל עוד לא רכשתם מייפל, אני מרשה לכם חד-פעמית להמיר אותו באגבה או סילאן 😊

מלבי מייפל טבעוני מ-3 מרכיבים
אין על פירות הקיץ!

היופי של הקינוח כאמור בפשטות, במהירות ההכנה, וגם בהגשה. בקיץ כל כך כיף לקשט קינוחים עם פירות טריים. אני בחרתי בתאנים, אוכמניות ופטל שחור. אבל כל תוספת פרי תעשה את העבודה. וכמה כיף לאכול בימים חמים אלה קינוח אישי קר מהמקרר!

מלבי מייפל טבעוני מ-3 מרכיבים
היופי בפשטות ובהגשה

הייתי ממשיכה לכתוב, אבל כבר די סיכמתי את המלבי הזה. הוא יותר בריא מקינוח ממוצע, כי אין בו סוכר מעובד או אחוזי שומן גבוהים. הוא לא מכיל גלוטן. הוא מתקתק וטעים. יש לו מרקם מגניב של מלבי. וסירופ מייפל טבעי, שמחלחל בחינניות לתחתית הכוס, מחליף בכבוד סירופ סוכר ורוד זוהר של מלבי קלאסי. המלבי שלי לא דורש התעסקות, הצטיידות מיוחדת, או הרבה זמן פנוי. אז אני ממליצה לכם לנסות אותו ובהקדם. אם אתם מכינים, אל תשכחו לספר לי איך יצא: כאן בתגובות, או בעמודים שלי בפייסבוק או באינסטגרם.  ושיהיה בתאבון!

מחפשים עוד מתכוני קינוחים טבעוניים טעימים ובריאים? נסו את:

עוגת שזיפים הפוכה מקמח כוסמין

עוגת משמשים מקמח כוסמין מלא

טארט כוסמין עם גבינת טופו ותותים ומשמשים

לביבות גבינה מתוקות מטופו

קראמבל פירות ללא גלוטן

 

מלבי מייפל טבעוני מ-3 מרכיבים

אז מה היה לנו?
מרכיבים ל-6-8 קינוחים אישיים:
800 מ”ל (1/3 3 כוסות) חלב צמחי
80 מ”ל (1/3 כוס) סירופ מייפל טבעי
60 גרם (6 כפות) קורנפלור
הגשה:
סירופ מייפל
פירות קיץ

 

אופן הכנה:

  1. שמים בסיר 2 כוסות מהחלב הצמחי והמייפל, מערבבים ומביאים לסף רתיחה.
  2. טורפים בקערה את יתרת החלב הצמחי עם הקורנפלור עד שאין גושים.
  3. ברגע שהתערובת בסיר מגיעה לסף רתיחה (רואים בועות קטנטנות בצמוד לדפנות הסיר), מוסיפים את תערובת החלב הצמחי והקורנפלור לסיר. מוודאים שלא נשאר קורנפלור בתחתית הקערה.
  4. מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל את המלבי תוך ערבוב קבוע עד שהוא מתחיל להסמיך. מכבים את הלהבה.
  5. יוצקים מיד את המלבי לתוך כלי ההגשה, ממלאים בערך עד לגובה 3/4 כלי.
  6. מקררים תחילה על השיש עד לטמפרטורת החדר, ולאחר מכן מעבירים למקרר עד שהמלבי מתקרר ומתייצב סופית. אפשר בשלב זה לניילן ולשמור בקירור עד 3 ימים.
  7. יוצקים מעל המלבי בערך כף מייפל ממש לפני הגשה, מקשטים בפירות לפי הטעם ומגישים.

 

הערות:

  • אפשר להשתמש בכל חלב צמחי שאוהבים, כולל חלב וקרם קוקוס. אצלי זה חלב סויה לא ממותק.
  • חשוב מאוד לערבב את המלבי תוך כדי הבישול, כדי להבטיח הסמכה אחידה.
  • אפשר להחליף את המייפל באגבה. אפשר גם בסילאן, אבל הוא יצבע את המלבי בצבע כהה יותר מאשר של המייפל.
  • אפשר לקשט את הקינוח לפי הטעם האישי. אני השתמשתי ברבעי תאנים, אוכמניות ופטל שחור.
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print

תגובה אחת

השאר תגובה

יכול לעניין אתכם גם:
מאת אולגה טוכשר
יולי 22, 2021
עוגת גבינה אננס טבעונית בכוס זה קינוח קיצי, פירותי, טעים וסופר פשוט להכנה. יש לו מראה יפה ושובב, ותוכלו גם להגיש אותו לאהובים בט"ו באב
מאת אולגה טוכשר
יולי 19, 2021
טופו צרוב עם סלסה זריזה זו ארוחה טעימה, קלילה ובריאה, ללא גלוטן ומלאה בחלבון מהצומח. היא פשוטה להכנה, צבעונית וממש קיצית
מאת אולגה טוכשר
יולי 14, 2021
כנאפה טירמיסו טבעונית זה קינוח הכי טעים והכי פשוט, ללא אפייה, שמשלב את הקריספיות הנפלאה של הכנאפה עם הנימוחות והמתיקות של טירמיסו
מאת אולגה טוכשר
יולי 7, 2021
נקניק שוקולד טבעוני זה קינוח קיצי אולטימטיבי עם טעם נוסטלגי של ילדות: טעים, פשוט להכנה וללא אפייה ועשוי מ-3 מרכיבים בלבד
מאת אולגה טוכשר
יוני 29, 2021
פשטידת ירקות טבעונית מקמח כוסמין זו ארוחה טעימה, בריאה, משביעה ומנחמת, שנראית יפה ומגרה, שמכינים בקלי קלות בתבנית אחת
מאת אולגה טוכשר
יוני 22, 2021
קציצות שעועית טבעוניות ללא גלוטן זה מנה טעימה, בריאה, מזינה ומאוד פשוטה להכנה. אפשר לטגן או לאפות, ויחד עם סלט זה ארוחה שלמה