עוגיות שוקולד טבעוניות בלי גלוטן וסוכר

מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 19, 2021

עוגיות שוקולד טבעוניות בלי גלוטן וסוכר

אני גאה בעצמי: הכנתי ביום אחד שני סוגי עוגיות בריאות. ואני שמחה לשתף כאן קודם כל את המתכון הזה – עוגיות שוקולד טבעוניות בלי גלוטן וסוכר. הן לא מתוקות מדי, מאוד פשוטות להכנה ועשויות מ-3 מרכיבים בלבד. אחד מהם הוא מרכיב סודי שהולך להתגלות מיד 😊

עוגיות שוקולד טבעוניות בלי גלוטן וסוכר
עוגיות טעימות ובריאות במיוחד

אבל קודם כל חשוב לי להסביר את עניין ה-בלי סוכר. כפי שתוכלו לראות, אין במתכון תוספת סוכר. המתיקות של העוגיות מגיעה מהמרכיב הסודי שהוא.. מוכנים לזה? בטטה! בטטה זה ירק מתקתק, והוא מפרגן מהמתיקות שלו לעוגיות. כמובן שגם שוקולד מכיל כמות מסויימת של סוכר, לכן תשתדלו להשתמש בשוקולד בעל אחוזי קקאו כמה שיותר גבוהים.

עוגיות שוקולד טבעוניות בלי גלוטן וסוכר

הכנת העוגות מאוד פשוטה: מה כבר אפשר לעשות עם שלושה מרכיבים? 😊 מערבבים את הכל בקערה, מצננים קצת את התערובת, יוצרים עוגיות קטנות וחמודות, מקשטים בשקד ואופים. זהו. העוגיות האלה לא פריכות – הן רכות ומאוד נעימות בביס. שוקולדיות אבל לא מתוקות מדי. אגב, אפשר להחליף את הבטטה בירקות כתומים מתקתקים אחרים, כמו דלעת או גזר.

עוגיות שוקולד טבעוניות בלי גלוטן וסוכר
שוקולדיות אך לא מתוקות מדי

העוגיות האלה מעולות עם כוס קפה של הבוקר וגם בתור חטיף בריא במשבר סוכר של אחר הצהריים. אפשר בקלות לקחת אותן לכל מקום וגם לשנע ארוכות ברכב. אני ממש אהבתי אותן, וממליצה לכם לנסות גם. אם אתם מכינים, אל תשכחו לספר לי איך יצא: כאן בתגובות, או בעמודים שלי בפייסבוק או באינסטגרם.  שיהיה בתאבון!

 

מתכון עוגיות שוקולד טבעוניות בלי גלוטן וסוכר

אז מה היה לנו?
מרכיבים ל-14 עוגיות:
בצק:
150 גרם (1 כוס לא דחוסה) פירה בטטה
150 גרם שוקולד מריר (ככל שאחוזי הקקאו גבוהים יותר, כך יש בפנים פחות סוכר)
50 גרם (1/2 כוס) קמח שקדים
קישוט:
14 שקדים טבעיים שלמים

 

אופן הכנה:

  1. מבשלים 2 בטטות בינוניות כ-20 דקות עד שהן מתרככות. מסננים, מועכים לפירה ושוקלים 150 גרם (זה קצת יותר מכוס אחת לא דחוסה).
  2. ממיסים את השוקולד, מוסיפים לקערה את פירה הבטטה וקמח השקדים ומערבבים לתערובת אחידה ורכה. מעבירים למקרר ל-20 דקות.
  3. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.
  4. מחלקים את התערובת ל-14 חלקים שווים (כל עוגיה תהיה בגודל אגוז), מכדררים ומשטחים קלות בתבנית למעין דיסקיות. מטביעים במרכז כל עוגייה שקד שלם.
  5. אופים 18-20 דקות עד שהעוגיות נאפות ומתייצבות. הן יישארו יחסית רכות, אז תחילה מצננים אותן בתבנית. שומרים בכלי אטום מחוץ למקרר.

 

הערות:

  • אפשר להשתמש בהכנת העוגיות בפירה בטטה טרי שהוכן במיוחד או בשאריות.
  • אפשר להחליף את פירה הבטטה בכמות זהה של פירה דלעת או גזר.
  • ככל שתשתמשו בשוקולד עם אחוזי קקאו גבוהים יותר, קח יהיה בעוגיות פחות סוכר שמגיע יחד איתו.
  • אפשר להחליף את קמח השקדים בקמח קוקוס.

מחפשים עוד מתכוני חטיפים טבעוניים בריאים? נסו את:

ממתק שוקולד ושומשום ללא גלוטן

כדורי תמרים ללא סוכר וגלוטן

כדורי בצק עוגיות ללא גלוטן

כדורי חמאת בוטנים ללא גלוטן

עוגיות מגולגלות מקמח כוסמין ללא סוכר

5/5 (1 Review)
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print

השאר תגובה

יכול לעניין אתכם גם:
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 21, 2021
סלט תפוחי אדמה טבעוני זו גרסה של סלט תפוחי אדמה רוסי מפורסם שעשה עלייה לארץ: טעים, ללא גלוטן, משביע, פשוט להכנה והכי מפנק שיש
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 18, 2021
מרק דלעת ונודלס אסיאתי טבעוני זה מרק טעים, בריא, עשיר, משביע ופשוט להכנה, עם ניחוח חופשה בתאילנד, שיחמם לכם את החורף
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 15, 2021
עוגיות טחינה טבעוניות ללא גלוטן וללא תוספת סוכר, מ-3 מרכיבים בלבד, אלה עוגיות טעימות, בריאות ומאוד פשוטות להכנה עם סדקים מקסימים וטעם ממכר
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 28, 2021
תבשיל ירקות וחומוס טבעוני ללא גלוטן זו ארוחה נפלאה שמכינים בסיר אחד בחצי שעה: טעימה, בריאה, פשוטה להכנה, משביעה וסופר מנחמת
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 27, 2021
לביבות בטטה טבעוניות ללא גלוטן: טעימות, רכות ומתקתקות, העשויות מ-3 מרכיבים בלבד ומוגשות עם מטבל עירית חמצמץ מושלם
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 13, 2021
קיש אורז טבעוני ללא גלוטן עם טופו וירקות זה קיש טעים, בריא, מלא בחלבון מהצומח ופשוט להכנה. אפשא להשתמש גם בשאריות אורז לבן או מלא