סמוזי תות-בננה טבעוני

מאת אולגה טוכשר
דצמבר 19, 2017
סמוזי תות-בננה טבעוני
כמו בכל שנה, הבטחתי
לעצמי לא להגזים במהלך החג עם דברים מטוגנים ומתוקים, וכמו בכל שנה, נכשלתי בלעבוד
על המידות. בעיקר על מידת המכנסיים. ולכן, עוד לפני שהנר האחרון כבה, אני מתחילה
באקזיט הדרגתי לכיוון השפוי והמאוזן של האכילה. הכללים שלי בתהליך הזה:
שום דבר מטוגן, כמות סוכר מבוקרת ששואפת לאפס, כמה שיותר רכיבים בריאים ומזינים.
וכשאני חושבת על השילוש הקדוש הזה, אני חושבת – סמוזי. אני מכינה המון כאלה לאחרונה, משתפת באינסטגרם, ותמיד מקבלת תגובות נלהבות. ובצדק יש לומר, כי זה לא רק נראה יפה, זה גם ממש טעים!
סמוזי תות-בננה טבעוני
השם הזה כבר השתרש
בשפה שלנו, ולמען האמת, אני לא יודעת איך אפשר לעברת אותו. סמוזי, מהלשון smooth (חלק), זה מעין תערובת סמיכה שנטחנת בבלנדר או מעבד מזון, ובדרך
כלל מתבססת על פירות או ירקות טריים עם תוספת מרכיבים כמו מים, חלב, יוגורט, קרח,
ממתיקים למיניהם וכו’. משהו כמו שייק. כמו חטיף אנרגיה, רק במצב צבירה נוזלי.
אפשר להגיש אותו בכוס, או בצלחת, תלוי במרקם ובכוונות שלכם: תרצו משקה – לכו על
כוס, תרצו כמוני להפוך את הסמוזי לארוחה שלמה – לכו על צלחת.
סמוזי תות-בננה טבעוני
בתור טבעונית יחסית
טרייה ונחושה, אני כל הזמן לומדת את עולם חומרי הגלם. ואין יותר שמחה ממני כשאני
מגלה דברים חדשים, במיוחד כאלה שלא צריך לחפש אותם בנרות או להזמין מאתרים
בחו”ל, אלא פשוט לקנות בסופר הקרוב. אני משתמשת בסויה בסגנון גבינה לבנה להסמכת הסמוזי, והוא מחזיר לי אהבה 🙂 הטעמים
הקלאסיים של החורף הם כמובן תות ובננה.
סמוזי תות-בננה טבעוני
התחביב שלי הוא לייצר תמונות אכילות
בהתאם לתוצאה שתרצו
לקבל אפשר להשתמש בפירות טריים או קפואים, או בתערובת שלהם. אני למשל השתמשתי
בבננה קפואה ותותים טריים, כי זו העונה והם הכי טעימים וזמינים עכשיו. הסמוזי יצא
קר וסמיך, אך לא במרקם גלידה. אם הייתי משתמשת גם בתותים קפואים, הייתי מקבלת מרקם
שקרוב יותר לסורבה. אפשר כאמור להשתמש ב- 100% פירות טריים, ולשמור על כל הערכים
התזונתיים שלהם. אני אוהבת לאכול את הסמוזי שלי בתור ארוחת בוקר שמוכנה תוך דקה, טבעונית, ללא גלוטן, ממלאת אותי באנרגיה וויטמינים, והכי חשוב – טעימה בטירוף. מוסיפה לצלחת קצת גרנולה ביתית תוצרת בית, ואני מסודרת עד צהרים. אבל אם תשאלו אותי, סמוזי
לגמרי יכול להיות קינוח 🙂 אז לחיי
העבודה על המידות, ובתאבון!

סמוזי תות-בננה טבעוני

אז מה היה לנו?
מרכיבים ל- 2 מנות:
1 בננה, קפואה
250 גרם (קופסה קטנה)
תותים, טריים או קפואים, שטופים וללא עלים
3-4 כפות סויה בסגנון
גבינה לבנה של תנובה
1 כף מייפל טבעי
להגשה:
גרנולה (אופציונלי)
תותים טריים
סילאן או מייפל טבעי
אופן הכנה:
1.     מכניסים לקערת מעבד
מזון או בלנדר את כל מרכיבי המתכון וטוחנים עד לקבלת תערובת חלקה. מידי פעם עוצרים
את הבלנדר ומנקים את הדפנות.
2.     מגישים בליווי
גרנולה, תותים טריים וזילופי סילאן.
הערות:
·       אם רוצים לקבל סמוזי
במרקם שדומה יותר לגלידה, מומלץ להשתמש בתותים קפואים. אם רוצים מרקם נוזלי יותר
של יוגורט, כדאי להשתמש בתותים טריים. הבננה אמורה להיות קפואה.
·       תוסיפו את הסויה
בסגנון גבינה לבנה בהתאם לטעם. אני שמתי 4 כפות, אבל יכול להיות שתצטרכו רק 3.
·       אפשר להשתמש בכל
פירות שאוהבים.
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print

4 תגובות

  1. נשמע מעולה ואולי אני אצליח להחליף עם זה את היוגורט שהילדים שלי אוכלים בבוקר
    רק שאלה האם ישמשהו שיכול להחליף את היוגורט של תנובה?!
    כשאני מכינה לעצמי שייק זה עם קרם קוקוס אבל הבכור שלי לא אוהב קוקוס :/

השאר תגובה

יכול לעניין אתכם גם:
מאת אולגה טוכשר
יולי 22, 2021
עוגת גבינה אננס טבעונית בכוס זה קינוח קיצי, פירותי, טעים וסופר פשוט להכנה. יש לו מראה יפה ושובב, ותוכלו גם להגיש אותו לאהובים בט"ו באב
מאת אולגה טוכשר
יולי 19, 2021
טופו צרוב עם סלסה זריזה זו ארוחה טעימה, קלילה ובריאה, ללא גלוטן ומלאה בחלבון מהצומח. היא פשוטה להכנה, צבעונית וממש קיצית
מאת אולגה טוכשר
יולי 14, 2021
כנאפה טירמיסו טבעונית זה קינוח הכי טעים והכי פשוט, ללא אפייה, שמשלב את הקריספיות הנפלאה של הכנאפה עם הנימוחות והמתיקות של טירמיסו
מאת אולגה טוכשר
יולי 7, 2021
נקניק שוקולד טבעוני זה קינוח קיצי אולטימטיבי עם טעם נוסטלגי של ילדות: טעים, פשוט להכנה וללא אפייה ועשוי מ-3 מרכיבים בלבד
מאת אולגה טוכשר
יוני 29, 2021
פשטידת ירקות טבעונית מקמח כוסמין זו ארוחה טעימה, בריאה, משביעה ומנחמת, שנראית יפה ומגרה, שמכינים בקלי קלות בתבנית אחת
מאת אולגה טוכשר
יוני 22, 2021
קציצות שעועית טבעוניות ללא גלוטן זה מנה טעימה, בריאה, מזינה ומאוד פשוטה להכנה. אפשר לטגן או לאפות, ויחד עם סלט זה ארוחה שלמה