קינוח מנגו טבעוני ללא גלוטן עם קצפת קוקס

מאת אולגה טוכשר
יוני 25, 2019

קינוח מנגו טבעוני ללא גלוטן עם קצפת קוקס

בזמן האחרון אני פוגשת הרבה אנשים חדשים – עמיתים לענייני קולינריה וטבעונות, וזה הכי משמח אותי בעולם. גם כי בסביבה הקרובה ביותר שלי לצערי אין טבעונים, וגם כי כיף לפגוש אנשים שמה שאני אוהבת קרוב לליבם. ככה פגשתי את דניאל, ועשינו לנו יום כיף, והכנו יחד כמה קינוחים, שאחד מהם זה קינוח מנגו טבעוני ללא גלוטן עם קצפת קוקס.

קינוח מנגו טבעוני ללא גלוטן עם קצפת קוקס

אבל רגע, בואו נעשה סדר. דניאל וגנר היא קונדיטורית, שמתמחה כמוני בקונדיטוריה טבעונית. יש לה סטודיו מהמם בתל אביב, והיא מעבירה מגוון סדנאות, בעיקר על הספקטרום המתוק. הכרתי אותה, אלא מה, דרך רשתות חברתיות. ומשם הדרך למפגש הייתה קצרה מאוד. דניאל היא לגמרי אחות. מסתבר שחוץ מהעיסוק במתוקים טבעוניים, שתינו חולקות גם אהבה להודו והתמכרות לאינסטגרם 🙂

קינוח מנגו טבעוני ללא גלוטן עם קצפת קוקס
דניאל מדגמנת את היצירה

כשדניאל שאלה מה נכין, אמרתי שלא משנה מה, העיקר שזה יהיה משהו פשוט לביצוע, שמכינים ממרכיבים עונתיים זמינים, ושייראה פגז. יש מצב שהנראות הייתה במקום הראשון 🙂 וזה בדיוק מה שעשינו. קינוח המנגו עומד בכל הדרישות שלי: הוא נראה אלגנטי ויפהפה, הוא מאוד פשוט להכנה, ואין בו מרכיבים נדירים שאי אפשר להשיג בכל מקום. מנגו עכשיו בעונה, ומי לא אוהב אותו? אני אישית מתה עליו.

טוויל שומשום טבעוני

בסיס הקינוח הוא קרם מבושל שמזכיר מאוד קרם פטיסייר טבעוני, רק בתוספת מנגו. כדי לשדרג את מראה הקינוח ולתת לו גם מרקם קראנצ'י וטעם נוסף, קישטנו אותו בטוויל שומשום. טוויל זה מעין עוגייה דקה ופריכה מאוד שמקורה בקונדיטוריה צרפתית. גרסת השומשום שלנו פשוטה ביותר, לא מכילה גלוטן, ועשויה משני מרכיבים בלבד: שומשום ומייפל פשוט שמוכרים בכל סופר בבקבוק כתום. כן-כן, דווקא הוא מדביק את השומשום בצורה היסודית ביותר. אבל אם לא בא לכם להתחכם ו/או להפעיל תנור, הקינוח יהיה טעים גם בלי הטוויל.

קינוח מנגו טבעוני ללא גלוטן עם קצפת קוקס
ביס אקזוטי

אז מה אני אגיד לכם לסיכום? הקינוח הזה הוא קינוח קיץ מושלם – טעים, מרענן, קליל, לא מסובך להכנה. יש לו צבעים יפים, מתיקות מעודנת, והשילובים בו מקסימים: הקרם קטיפתי ועשיר, הקצפת אוורירית, הטוויל פריך. המנגו מורגש היטב, וגם הקוקוס והלימון בקצפת. כל זה הופך את הקינוח לקצת אקזוטי וכיפי ממש. נסו להכין אותו בבית – הוא ממש ישמח אתכם. אם אתם מכינים אותו, אל תשכחו לספר לי איך יצא: כאן בתגובות, או בעמודים שלי בפייסבוק או באינסטגרם. ובינתיים שיהיה בתאבון!

קינוח מנגו טבעוני ללא גלוטן עם קצפת קוקס

אז מה היה לנו?
מרכיבים ל-6 קינוחים אישיים:
טוויל שומשום (קישוט אופציונלי):
50 גרם (1/2 כוס) שומשום
10 גרם (1 כף גדושה) סירופ מייפל לא טבעי
קרם מנגו:
1 מנגו בשל, מקולף ומגולען
400 מ"ל (1 פחית) קרם קוקוס
200 מ"ל (3/4 כוס + 1 כף) חלב צמחי
80 גרם (1/4 כוס + 2 כפות) סוכר
40 גרם (4 כפות) קורנפלור
קצפת קוקוס:
200 גרם קרם קוקוס (רק החלק המוקשה בפחית שהייתה לילה במקרר)
1/2 כפית גרידת לימון
1 כף אבקת סוכר
1 כף אינסטנט פודינג
קישוט:
דובדבנים טריים
עלי נענע (אופציונלי)

 

אופן הכנה:

  1. מכינים את הטוויל (קישוט שומשום): מחממים תנור ל-180 מעלות. מערבבים בקערה את השומשום והמייפל עד שמתקבלת מסה דביקה. משמנים קלות 2 ניירות אפייה. מניחים את מסת השומשום על נייר אחד, מכסים על ידי הנייר השני (החלק המשומן על השומשום) ומרדדים או סוג של משטחים בעזרת מערוך לשכבה דקה בעובי כ-2-3 מ"מ. אופים 12-13 דקות עד להזהבה יפה ומצננים לגמרי.
  2. טוחנים את המנגו במעבד מזון עד שמתקבלת מחית אחידה. אם רוצים להיפטר מהסיבים, אפשר להעביר את המחית דרך מסננת, אבל לא חובה.
  3. מכינים את הקרם: שמים בסיר את קרם הקוקוס, החלב הצמחי, הסוכר והקורנפלור ומערבבים היטב עד שאין גושים.
  4. מביאים לרתיחה על אש בינונית, תוך ערבוב, וממשיכים לבשל עוד 1-2 דקות עד שהקרם מתחיל להסמיך. הוא מתייצב סופית בזמן קירור. מוסיפים את מחית המנגו וטורפים היטב עד לאיחוד המרכיבים.
  5. מחלקים את הקרם בין כוסות / צנצנות הגשה ומשאירים להתקרר תחילה על השיש, ואחרי זה במקרר.
  6. מכינים את קצפת הקוקוס: שמים בקערת מיקסר עם וו בלון רק את החלק המוקשה של קרם הקוקוס (חובה אחרי לילה במקרר!). מוסיפים את גרידת הלימון, אבקת הסוכר והאינסטנט פודינג ומקציפים לקצפת יציבה. מעבירים לשקית זילוף.
  7. מרכיבים את הקינוח: שוברים את הטוויל לחתיכות בגודל רצוי. מזלפים תלולית של הקצפת מעל קרם המנגו הקר ומקשטים בחתיכות הטוויל, דובדבנים טריים ועלי נענע קטנים.
  8. מגישים מיד או שומרים במקרר.

 

הערות:

  • בהכנת הטוויל הרבה יותר נוח להשתמש דווקא במייפל הלא טבעי שנמכר בכל סופר בבקבוקים כתומים. הוא הרבה יותר דביק ומחזיק יפה את המסה. אפשר להשתמש גם במייפל טבעי, אבל הרידוד יהיה יותר מאתגר. בכל אופן, מדובר רק בקישוט, ואפשר גם לוותר עליו.
  • אם אתם לא אוהבים מנגו, אפשר להשתמש במחית פירות אחרים: פירות יער יעשו את העבודה מצוין, גם מחית פסיפלורה. שימו לב שמדובר במחית פרי ולא רק מיץ.
  • אפשר להשתמש בכל חלב צמחי שאוהבים. אצלנו זה חלב סויה.
  • אפשר להחליף את גרידת הלימון בקצפת בתמצית או משחת וניל. אבל הגרידה מוסיפה לקצפת טעם מיוחד, רענן וטיפה חמצמץ.
  • אם אין לכם שקיות זילוף, אפשר להרכיב את כל הקינוח בעזרת כפות. הוא יהיה פחות מוקפד, אבל לא פחות טעים 🙂
0/5 (0 Reviews)
WhatsApp
Facebook
Email
Print

2 תגובות

השאר תגובה

יכול לעניין אתכם גם:
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 21, 2021
סלט תפוחי אדמה טבעוני זו גרסה של סלט תפוחי אדמה...
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 18, 2021
מרק דלעת ונודלס אסיאתי טבעוני זה מרק טעים, בריא, עשיר,...
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 15, 2021
עוגיות טחינה טבעוניות ללא גלוטן וללא תוספת סוכר, מ-3 מרכיבים...
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 28, 2021
תבשיל ירקות וחומוס טבעוני ללא גלוטן זו ארוחה נפלאה שמכינים...
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 27, 2021
לביבות בטטה טבעוניות ללא גלוטן: טעימות, רכות ומתקתקות, העשויות מ-3...
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 19, 2021
עוגיות שוקולד טבעוניות בלי גלוטן וסוכר מ-3 מרכיבים בלבד אלה...
בואו לעקוב אחרי באינסטגרם