קציצות שעועית טבעוניות ללא גלוטן

מאת אולגה טוכשר
יוני 22, 2021

קציצות שעועית טבעוניות ללא גלוטן

קורה לכם שאתם קמים בבוקר ובא לכם לאכול בהמשך היום משהו מאוד מסוים? אז היום זה קרה לי עם קציצות. סוג הקציצות לא היה חשוב, פשוט התחשק לי קציצה עם סלט. אז עשיתי סריקה מהירה של המקרר והמזווה, והבנתי שמהמצרכים שיש לי יצאו קציצות שעועית טבעוניות ללא גלוטן.

קציצות שעועית טבעוניות ללא גלוטן
קציצות שעועית מעולות

אם לא היה מדובר בחשקוק, הייתי נערכת לאירוע מבעוד מועד, ומבשלת בעצמי את השעועית. אבל זה היה משהו ספונטני, אז הלכתי על שעועית מבושלת משומרת. זה פתרון טוב לכל מי שאין לו שעות וימים להשקיע בהכנת אוכל ? השתמשתי בשעועית לבנה ולבנה ברוטב עגבניות – מה שהיהי לי בארון. תכלס – זה לא כזה משנה.

קציצות שעועית טבעוניות ללא גלוטן

שידכתי לשעועית בצל-שום-גזר מטוגנים, תבלינים וקצת קמח ללא גלוטן (אצלי חומוס) כדי שהקציצות יהיו יציבות יותר. טיגנתי במעט מאוד שמן במחבת עם ציפוי נונסטיק עד שהן נראו ממש ממש טוב ומגרה וזהו-זה. אגב, הטיפ שלי – תקרצו קציצות עם ידיים רטובות.

קציצות שעועית טבעוניות ללא גלוטן

את הקציצות האלה אפשר גם לאפות. כתבתי את ההנחיות למטה בהערות למתכון. לי לא היה כוח לחמם את התנור – אני בכלל משתדלת להשתמש בו כמה שפחות בקיץ. וגם אי אפשר להתעלם מכך שקציצות מטוגנות נראות יותר טוב מאפויות, ויש להן קראסט טעים.

קציצות שעועית טבעוניות ללא גלוטן
אחלה קציצות בספונטניות

כמו שחלמתי, אכלתי את הקציצות עם סלט ירקות קטן, וזה חברים אחלה ארוחת צהרים או ערב – טעימה, בריאה, ללא גלוטן, מזינה ומאוד פשוטה להכנה. כמו שאני אוהבת! הקציצות טעימות מאוד גם למחרת, מחוממות או ישירות מהמקרר. בקיצור – ממליצה לכם לנסות. אם אתם מכינים, אל תשכחו לספר לי איך יצא: כאן בתגובות, או בעמודים שלי בפייסבוק או באינסטגרם.  שיהיה בתאבון.

 

מתכון קציצות שעועית טבעוניות ללא גלוטן

אז מה היה לנו?
מרכיבים ל-16 קציצות:
700 גרם (2 פחיות אחרי הסינון) שעועית לבנה מבושלת
2 כפות שמן
1 בצל סגול / לבן, חתוך לקוביות קטנות
2-3 שיני שום, קצוצות
2 גזרים בינוניים, מגוררים בפומפיה גסה
¾ כפית מלח, או לפי הטעם
¼ כפית פלפל שחור
1.5 כפיות כמון
קורט אגוז מוסקט (אופציונלי)
4 כפות קמח חומוס / קמח עדשים
מעט שמן לטיגון

 

אופן הכנה:

  1. שמים בקערת מעבד מזון את השעועית המסוננת.
  2. מחממים את השמן במחבת ומטגנים את הבצל כ-4 דקות עד להזהבה יפה. מוסיפים את השום, מערבבים וממשיכים לטגן עד שגם הוא מזהיב. מוסיפים את הגזר, מערבבים וממשיכים לטגן תוך ערבוב כ-3 דקות נוספות, עד שהוא מתחיל להתרכך.
  3. מוסיפים את תכולת המחבת למעבד מזון (עדיין לא שוטפים את המחבת) וטוחנים עד לקבלת תערובת אחידה ולא הכי חלקה. זה בסדר אם ישארו קצת גושים. מעבירים לקערה, מתבלים, מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב. טועמים ובמידת הצורך מתקנים את התיבול.
  4. מחממים מעט שמן במחבת עם ציפוי נונסטיק (אפשר להשתמש בתרסיס), מרטיבים את הידיים וקורצים קציצות עגולות ופחוסות. מסדרים אותן במחבת (מומלץ לא לצופף כדי שיהיה נוח יותר להפוך לצד שני בעזרת תרווד) ומטגנים 3-4 דקות מכל צד עד להשחמה יפה. מעבירים לצלחת מרופדת בנייר סופג.
  5. מגישים מיד או שומרים בכלי אטום במקרר. הקציצות טעימות חמות וקרות.

 

הערות:

  • אפשר להשתמש בשעועית לבנה שבישלתם בעצמכם. במקרה כזה הכנת הקציצות תתחיל יום מראש בהשרייה ובישול השעועית. בפוסט הזה תוכלו לראות בדיוק איך מבשלים שעועית.
  • אפשר להשתמש בכל סוג שעועית מבושלת מוכנה: לבנה, אדומה, לבנה ברוטב עגבניות.
  • אפשר לתבל את הקציצות לפי הטעם האישי.
  • אפשר לאפות את הקציצות: מחממים תנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה ומשמנים אותו. מסדרים את הקציצות בתבנית, משמנים גם מלמעלה ואופים עד הן משחימות. אפשר לאמצע האפייה להפוך את הקציצות בעדינות לצד שני.

מחפשים עוד מתכוני קציצות טבעוניות ללא גלוטן? נסו את:

קציצות טופו
קציצות פטריות ואורז
קציצות חומוס וסלק
קציצות עדשים ואורז
קציצות כוסמת ירוקה ברוטב עגבניות
קציצות מש
קציצות כוסמת
קציצות שיבולת שועל

0/5 (0 Reviews)
WhatsApp
Facebook
Email
Print

9 תגובות

  1. היי אולגה, הכנתי היום ויצא מדהים!! הכנתי עם בלנדר מוט. לקח קצת זמן, אבל הטעם אלוהי!! אהבתי בטירוף! נשארו כמה חתיכות של בצל (השתמשתי בבצל סגול) שלא נטחנו לגמרי וזה ממש כיף להיתקל בחתיכה כזו בקציצה 🙂
    תודה על מתכון אליפות! כמה פשוט ככה טעים 🙂 בהחלט הולכת להכין את זה עוד הרבה. ואגב, בזכות המתכון הזה בעלי ואני גילינו את השעועית הלבנה בקופסת שימורים ואנחנו משלבים אותה קבוע בארוחות חח

  2. הקציצות קלות לעיצוב ונראות יפה, אך הן מאד יבשות ודחוסות בפני עצמן. עם סלט קצוץ עסיסי הן ממש סבבה, נראה לי שילכו טוב גם עם טחינה ירוקה דלילה. לגבי הבצל והגזר – יתכן שעדיף לערבב אותם ידנית לתוך תערובת השעועית (ולא במעבד מזון), כך שישארו חתיכות קצת יותר גדולות מהם ויתנו עסיסיות, או להוסיף יותר בצל/גזר/עשבי תיבול.

  3. התערובת טעימה מאוד אבל הקציצות מתפרקות גם הטיגון וגם בתנור….מבאס…

השאר תגובה

יכול לעניין אתכם גם:
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 21, 2021
סלט תפוחי אדמה טבעוני זו גרסה של סלט תפוחי אדמה...
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 18, 2021
מרק דלעת ונודלס אסיאתי טבעוני זה מרק טעים, בריא, עשיר,...
מאת אולגה טוכשר
נובמבר 15, 2021
עוגיות טחינה טבעוניות ללא גלוטן וללא תוספת סוכר, מ-3 מרכיבים...
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 28, 2021
תבשיל ירקות וחומוס טבעוני ללא גלוטן זו ארוחה נפלאה שמכינים...
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 27, 2021
לביבות בטטה טבעוניות ללא גלוטן: טעימות, רכות ומתקתקות, העשויות מ-3...
מאת אולגה טוכשר
אוקטובר 19, 2021
עוגיות שוקולד טבעוניות בלי גלוטן וסוכר מ-3 מרכיבים בלבד אלה...
בואו לעקוב אחרי באינסטגרם