יום שבת, 3 בספטמבר 2016

גלידה טבעונית בטעם תות-בננה עם שוקולד צ'יפס

או קיי, אתם כל כך הולכים לאהוב את המתכון הזה. אין לי לגבי זה שום ספק. אתם תראו, הוא יהפוך להיות ה-מתכון שלכם לגלידה ביתית, כי הוא פשוט מושלם. מהיר, טעים, בריא, מבוסס על מרכיב עיקרי אחד בלבד. כל שאר המרכיבים בגדר תוספות, לכן הם יכולים להשתנות בהתאם לטעם שלכם ותכולת המקרר.
המרכיב הבסיסי שבזכותו הגלידה הזו קיימת הוא בננה. ולא סתם בננה, אלא בננה קפואה. היא זו שמחברת ו"מקפיאה" את כל התוספות בזמן טחינתן במעבד מזון, ונותנת לגלידה את מרקמה הקטיפתי המהמם.
על-מנת שכל הסיפור יעבוד, לבננה מוסיפים נוזל כלשהו. אם רוצים סורבה, אפשר להוסיף מיץ, אם רוצים גלידה חלבית – חלב או שמנת. במקרה שלנו הגלידה בריאה וטבעונית, לכן בתור תוספת השתמשתי במשקה סויה בטעם תות-בננה. בבקבוק אחד תקבלו גם את הנוזל שנדרש להשלמת המתכון, וגם תוספת טעם מגניבה וטעימה.
וכדי שהגלידה תהיה עוד יותר אטרקטיבית ולא משעממת חו"ח, שדרגתי אותה בשוקולד צ'יפס מרירים שכל כך כיף לגלות בכל ביס וביס. רוצים עוד קצת שחיתות? בבקשה. תגישו את הכדורים בליווי רוטב שוקולד חם וכל תוספת אחרת שנראית לכם. אני יכולה להציע שבבי קוקוס, פיסטוק או אגוזים קצוצים, פירות חתוכים, סוכריות צבעוניות. בעצם אינסוף אפשרויות להפוך קערת גלידה ביתית, פשוטה ומהירה, לפינוק מושלם. רוצים להישאר בקטע דיאטטי? וותרו על תוספות השוקולד וקבלו גלידה רזה במיוחד.
אני אישית לא אירגע עד שאנסה עוד 5 וריאציות לפחות של הגלידה הזו. אני מפנטזת על תוספת של פירות יער, מנגו, תאנים, חמאת בוטנים ומהדורה מיוחדת לכבוד ראש השנה – תפוח, דבש וקינמון. ובינתיים שיהיה בתאבון!
אז מה היה לנו?

מרכיבים ל- 4-6 מנות:
5 בננות מקולפות, פרוסות ומוקפאות
250 גרם (1 בקבוק) משקה סויה בטעם תות-בננה של תנובה
50 גרם שוקולד צ'יפס (שוקולד מריר)
20 גרם שוקולד מריר מומס להגשה


אופן הכנה:
  1. מניחים בקערת מעבד מזון בננות, משקה סויה ושוקולד צ'יפס ומעבדים במשך כמה דקות עד לקבלת תערובת אחידה וסמיכה.
  2. מעבירים לכלי אחסון, מניילנים ומקפיאים במשך כשעה.
  3. יוצרים כדורי גלידה בעזרת כף ומגישים מיד בליווי שוקולד מומס.
  4. שומרים בכלי אטום במקפיא.


הערות:
  • בתור נוזל אפשר להשתמש בכמות זהה של חלב סויה, שקדים, אורז, קוקוס וכו'.
  • הגלידה הזו לא מכילה שום חומר מייצב, לכן היא נמסה יחסית מהר. ובשתי מילים – תאכלו זריז :)

2 comments:

  1. הי אולגה,
    אני מעריכה מאוד את כל העוגות הטבעוניות שאת מכינה (לא טבעונית אבל שומרת כשרות ותמיד מחפשת מתכונים לעוגות לא חלביות), אבל אני די בטוחה שהמשקה סויה הזה הוא לא בריא, ובטח שלא הייתי ממליצה להשתמש בו בשביל הבריאות.
    עדיף לשים חלב רגיל או שמנת (או חלב טבעוני) ולהמתיק בדרך אחרת. טבעוני לאו דווקא שווה בריא.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום, קודם כל תודה על התגובה. אני לא דיאטנית, לא תזונאית, ובטח לא מהנדסת מזון. אני לא יודעת להגיד ב- 100% מה בריא ומה לא בריא, ובטח לא מטיפה לגבי מוצרים כאלה או אחרים. רק אומרת מה אני צורכת באופן אישי. מעדיפה שכל אחד יעשה חשבון בשביל עצמו מה כדאי ושווה לו להכניס לגוף :)

      מחק